Sunday, May 06, 2007

Lembaran baru...

Assalammualaikum wbt..
Dah lama betul tak buka blog ni dibiarkan terbengkalai mcm tu je tibe2 hari ni tergerak nak buka blog n tukar sket format die sebab skang kene buka gune google account...
hmm masih adakah tetamu yang sudi menjengah blogku ini aku pun tak pasti tp harap2 semnagat untuk berblog ni datang balik n tak terus pudar

okeh untuk coretan pertama lembaran baru ni tak tau nak tulis ape sebenarnye tapi jari jemari ni terasa gatal nak bermain dengan papan kekunci kat laptop ni hehehe..

Selama blog ni tak diupdate aku rase macam tu jugak la imanku yg dah lama tak diupdate =( tp aku dikira masih bertuah sebab dikelilingi dgn sahabat2 yg solehah yg boleh membakar semngatku kembali..harap2 mereka pun tak tinggalkan aku terkapai2 seorang diri. Terima kasih banyak2 dekat ustaz azam yang rajin buat spot check iman walaupun aku jauh dibatas benua merentasi lautan tp dgn adenye yahoo messenger dapat jugak ustaz bertanya khabar..jazakallahukhyr ya ustaz semoga Allah saja yang membalas jasa ustaz..

Betul org kate ukhuwah kerana Allah itu manis walaupun tak pernah bersua tapi hati terasa dekat sgt.. terima kasih kat gmex sebab tolong wani mase iman ni gersang..nasihat yg lembut dan penuh hikmah dari gmex buat wani sedar sesuatu..terima kasih sahabat semoga ukhuwah yg terjalin tak dimamah usia hanya mati yg memisahkan kita

Rase2 nye semangat nak berblog ni distimulate oleh blog KS..Sejak akhir2 ni rajin jugak mengunjung blog KS boleh la nak kate pengunjung tetap blog KS (hehe dah pecah rahsia). Rasa best baca coretan kat blog KS mcm KS penah cakap dakwah ni luaskan,kalau kita tak mampu berdakwah dengan kata2 bagi ceramah yang power2 cukuplah kita berdakwah dengan peribadi kita n sape yg ade bakat menulis blog tu tulis2 la blog hehhe takde la berbakat sgt tp sebab suka baca novel jd berminat jugak nak menulis2 ni..

Hmm dah lama tak buat usrah apa khabar agak2nye iman adik2 usrahku. Harap mereka semua tak mudah mengalah dgn cabaran hidup kat Rusia ni akak yakin fatin, rina, nana, shu n wani org yang kuat2 malah lebih kuat dari kakak usrah korang ni =) harap2 hujung minggu ni tak de halangan nak berusrah di tengah kesibukan sume budak2 nizhny study untuk exam..iAllah

Bercakap pasal exam, sume org pun macam tgh sibuk pulun untuk exam tp sebenar2nye aku masih belum merasai bahang exam tu kenapa yek???
Terasa bersalah pulak dekat emak yang selalu je mengingatkan pasal study
"Kak ni belajar betul2 ye exam dah tak lama lagi"
Emak risau agaknye yelah mane tak risaunye aku selalu je cakap " tension la mak dok kat sini" "susah la exam sem ni banyak la mak" ditambah pula baru2 ni aku tak ketinggalan turut serta wakil uni untuk moscow games bermain volley sukan yang tak pernah seumur hidup ni aku ceburi dan tak pernah terbayang pun nak main volley hehehe tapi tah macam mana terterjun pula dalam sukan ni dan sekarang makin sayang pulak tambah2 lepas menang pingat perak kat moscow baru ni hepi sungguh walaupun aku substitute je tapi kemenangan tu adalah kemenangan di luar dugaan sebab nizhny sebelum ni terkenal sebagai pasukan belasahan =p tp alhamdulillah berkat usaha dan latihan intensif yang kami buat sejak tahun lepas lagi kemenangan menjadi milik kami tahun ni syabas pasukan volley nizhny!! teruskan usaha utnuk nizhny game 2008 =)

Ok berbalik pasal exam...macam mana ye nak timbulkan rase gerun supaya semangat sket nak study atau ketenangan ini baik untuk aku study? Hmm perlukah aku hadirkan rasa gerun untuk study? Alamak banyaknye soalan tp aku pun tak de jawapan..macam mana pun aku kene semangat jugak macam kawan2 yang lain..chaiyok wani!!!!

hmm dah taktau nak merepek ape~~ oklah cukup la setakat ni dulu lain kali kite jumpe lagi k heheh.. assalamualaikum =)

No comments: