Thursday, May 25, 2006

Warkah buatmu..


Saudaraku…
Maafkan diriku yang lemah ini
Tika kau menggapai tagan meminta ehsan
Aku tak mampu menyambut huluran itu
Tika kau rimas mendengar bunyian yg membingitkan itu
Aku tak mampu melegakanmu
Tika kau menggeletar ketakutan
Aku tiada di sisi untuk mententeramkanmu
Tika air matamu berjuraian
Aku di sini hanya mampu berkongsi kesedihan
Tidak tergapai tangan ini untuk menyapu mutiara jernih itu
Tika kau tangkas di medan perang
Aku sekadar menjadi penonton di luar gelanggang
Malah jauh sekali utuk merasai atmosfera itu


Apa yang kumampu hanya mengintai kabar
Dari berita yang belum tentu kesahihan
Menyuarakan ehsan sekadar di ulas bibir
Melihat penderitaan mu dari jauh
Menjadi pendengar setia rintihan
Tanpa mengerti penderitaan sebenar yang kau tanggung

Maafkan aku
Hanya sepotong doa yang tulus mampu kukirimkan

Buat menemani perjuanganmu
Agar kau terus diberi kekuatan dan ketabahan
Mengharungi hari-hari mu yang penuh onak
Agar semangatmu terus marak menyala
Membakar hangus syaitan-syaitan itu
Semoga syahid menjadi habuan buatmu


Salam perjuangan dari saudaramu..

-Wardatulasrar -
.....25 mei 2006, 5.39...





No comments: