Tuesday, December 06, 2005

19 TAHUN USIA PENGEMBARAANKU...

Alhamdulillah......
Setinggi-tinggi kesyukuran kupanjatkan ke hadrat ilahi atas segala nikmat yang telah kukecapi sepanjang 19 tahun usia pengembaraanku..
Banyak pahit manis kehidupan yang telah kulalui namun masih banyak yang perlu kuhadapi pastinya....
Apa yang menjadi kegusaran bagiku..."Mampukah aku untuk meneruskan pengembaraan yang penuh misteri ini?"
Dalam usia pengembaraan yang dianggap baru setahun jagung ini terlalu banyak yang telah kulalui untuk dikongsi bersama... namun apa yang kuharapkan diri ini akan terus diberi kekuatan dan ketabahan untuk teruskan pengembaraan penuh mencabar ini.
Kiranya aku diberi peluang untuk mengembara lagi..insya'Allah
DariNya ku pohon agar pengembaraan ku ini
Disuluh dengan cahaya keimanan agar aku tidak tersesat jalan
Dibekalkan dengan ketabahan agar aku tak rebah
Disadur ilmu meredah halangan

Ditemani sahabat agar aku tak kesorangan
Dihiasi peribadi agar aku tak mudah hanyut..

Buat ayahnda yang dikasihi.. "Abah, still remember your baby girl 1st cry 19 years ago? she has grown up now n insya'Allah will be a doctor..Thank you for everything... Doakan adik ye...Semoga restu abah sentiasa bersama"

Buat bonda tercinta.. " Ma your baby girl 19 years ago has grown up menjadi seorang bakal doktor insya'Allah...Doakan adik ye ma..Semoga restu mak sentiasa bersama..You are a great mum!!"

Terima kasih mak, abah.... Tiada apa yang dapat membalas jasa kalian berdua..Kalianlah sumber inspirasiku.. Tanpa kalian tak mungkin anakmu ini mampu mengembara di bumi Allah ini..Tanpa kalian tak mungkin anakmu ini mampu merangkak,bertatih, berjalan dan seterusnye berlari menyusuri liku2 pengembaraan yang mencabar ini

Harapanku semoga pengembaraanku diredhai..

Pada sahabat2 terima kasih atas ingatan yang tulus dan ikhlas buat ana..
Insya'Allah semoga ikatan persahabatan ini akan terus diberkati dan diredhai dalam usaha kita bersama2 menuju destinasi yang satu...

Kiranya dalam pengembaraan ini antum nampak kelemahan dan kecacatan pada diri ana..tiada lain yang ana harapkan melainkan teguran yang ikhlas dan pimpinlah ana ke jalan yang sebenarnye..

Ukhuwwah fillah abadan abada...insya'Allah

(coretan 7 disember 2005)


No comments: