Wednesday, November 23, 2005

SAHABAT...

sahabat....
betape kini kurasakan diri ku tidak lagi mengenali mu..kenape?
mungkin aku yang silap kerana tidak cube mengenali mu dari dulu...
layakkah hubungn ini digelar persahabtan?
mungkin tidak...
namun dari apa yang aku kenali kau seorang yang
tabah...
kental semangat...
bermotivasi...
berilmu...
tinggi akhlak...
baik budi...
satu waktu dulu kau tempat rujukanku...
kau seolah-olah gedung ilmu buat ku..
padamu ku letakkan kepercayaan..
pada mu jua ku letakkan harapan...
aku yakin satu waktu nanti kau akan menjadi "seseorang"
seseorang yang mampu berbakti pada AGAMA
seseorang yang mampu berbakti pada BANGSA
seseorang yang mampu berbakti pada org kelilingmu...
aku nampak potensi yang ada dalam dirimu..
jgnlah kau tutup potensi dirimu
dengan kelalaian mengejar dunia...
keseronokkan dunia yang sementara..
jgn kau sia-siakan segala ilmu yang pernah kau ajarkan padaku...
segala kata-kata hikmah yang pernah kau ungkapkan di kala aku hanyut...
di kala semangatku lemah...
segala hadith yang pernah kau perdengarkan padaku...
segala kata-kata cendikiawan yang pernah kau petikkan buatku....
sesungguhnya aku masih menyimpan harapan..
suatu hari nanti "sahabatku" yang telah hilang itu akan kembali...
kembali sebagai pejuang di jalan Allah...
kembali sebagai pembela keluarga...
pembela org-org yang senasib dengan mu....
kembali sebagai ammiralmujahid...
amin yarabbal amin....
kau masih belum jauh cuma terlelap seketika...
ini andaian ku...
insya'Allah akan ku sematkan janji yang pernah kita metraikan bersama...
menjadi sahabat dunia dan akhirat..
kiranya aku pernah menyakitimu...
melalaikanmu....
memungkiri janjiku...
maaf jua yang ku pohon...
salam mujahadah...

wardatul_asrar05

No comments: